Mindenhol jelen van. Olyannyira, hogy szinte már észre se vesszük, amikor használjuk. Ott van velünk az autóban, amikor a navigációt használjuk, ráépülnek a keresőmotorok, átszövi a közösségi médiát, nincsen nélküle önvezető autó. Az MI évről évre megsokszorozza az elfoglalt területek számát.
Az MI-megoldások közül kezdetben a képfeldolgozás (gépi látás), illetve a nyelvtechnológia terjedt el villámgyorsan, köszönhetően annak, hogy ezek a technológiák számtalan területen bevethetők. Gondoljunk csak az önvezető autókra, az orvosi diagnosztikára vagy éppen a szöveganalitikára, amely például az önéletrajzok automatikus feldolgozásában játszik fontos szerepet. Az MI ma már az életünk szinte minden területét átszövi: virtuális asszisztensek, beszéd- és arcfelismerő rendszerek, robotok, drónok dolgoznak nekünk és velünk.
Bár minden területet képtelenség lenne felsorolni, érdemes néhány olyan szektort kiemelni, amivel valószínűleg mindenki találkozik nap mint nap. A kereskedő cégek az MI-t széles körben használják, hogy minél inkább személyre szabott hirdetésekkel tudjanak minket bombázni, de mesterséges intelligencia áll az internetes keresőmotorok vagy éppen a chatbotok hátterében is. MI nélkül elképzelhetetlenek lennének a gépi fordítóprogramok, vagy a navigáció az autónkban, a metró automata vezetéséről és a gépkocsigyártás robotsorairól nem is beszélve.
A mesterséges intelligencia szinte mindenhol bevethető. Az adatok elemzésével az MI figyelmeztetést adhat például a természeti katasztrófákról, és segíthet a hatékony felkészülésben és a következmények enyhítésében is. A gyártás optimalizálása szintén nem maradhat MI-megoldások nélkül, hiszen például a selejt kiszűrése már zömmel az „ő” dolga. Az önvezető metrón kívül az MI-t a vasút szolgálatába is állítják, hogy biztonságosabbá tegyék a közlekedést, és elkerüljék a baleseteket. A segélyhívásokat megválaszoló program pedig még a diszpécsernél is gyorsabb és pontosabb diagnózist állíthat fel.