Követendő példaként állították a résztvevők elé a magyar vállalkozásfejlesztési rendszer elemeit és az itthoni kkv-stratégiát a külföldi előadók a Makronóm Intézet, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az OECD gazdasági tanácsadó testülete társszervezésében Budapesten megrendezett Small Business, Big Deal nemzetközi konferencián. Ali Karami Ruiz, a Business at OECD kommunikációs és nemzetközi ügyekért felelős igazgatója rámutatott, jó gyakorlatnak tartják a magyar kormány mikro-, kis- és középvállalkozások megerősítését célzó stratégiáját.
A közelmúltban első alkalommal rendezték meg Budapesten azt a konferenciát, amely a hazai és nemzetközi kis- és középvállalkozások jelenlegi és várható jövőbeli lehetőségeire és szakpolitikai támogatására fókuszált. A Makronóm Intézet, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) és az OECD gazdasági tanácsadó testülete, a Business at OECD társszervezésében megrendezett, Small Business, Big Deal nemzetközi konferencián részt vett Yoshiki Takeuchi, az OECD főtitkár-helyettese is, aki szerint a három legfontosabb feladat a válság után a vállalkozásfejlesztés területén a kisvállalkozások feltőkésítése, valamint a digitalizáció és a zöldítés ügye.
Dr. György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár válaszában kifejtette, hogy éppen ez volt a céljuk a válság alatt és után: az elmúlt két évben Magyarország kormánya 2000 milliárd forintot szánt a magyar vállalkozások feltőkésítésére, amelynek több mint háromnegyede a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak jutott. Hozzátette: Magyarországon 50 ezer olyan cég van, amely 5 főnél többet foglalkoztat, ami azt jelenti, hogy beruházásösztönző programjaikkal minden harmadik öt főnél többet foglalkoztató vállalkozást elért a kormány. Emellett a digitalizáció ösztönzése a pályázati források háromnegyede esetén alapkritérium volt és a zöldebb, energiahatékonyabb működést többletpontokkal honorálta a pályázati rendszer.