Mindennapi vállalati pénzügyeink

Cégkassza

Számos előnyt biztosít ügyfeleinek a folyamatosan terjeszkedő Oberbank

2023. január 17. - Cégkasszás

„A jelenlegi, szinte követhetetlen gazdasági környezetben kiszámítható és világos szakértői segítséget nyújt az ügyfeleknek az Oberbank” – mondja lapunknak Németh Ildikó, a pénzintézet legújabb, tatabányai fiókjának vezetője. A nagy múltú osztrák banknál a fókusz egyértelműen a kkv-kon van.

nevtelen_terv_6_1.png

Bár az Oberbank neve sokaknak ismerősen cseng, de talán még nem mindenkinek. Mit kell tudni róla?

- Egy nagy múltra visszatekintő, 1869-ben létrejött osztrák pénzintézetről beszélünk, amely folyamatosan és fokozatosan terjeszkedik Európában. Németország, Csehország és Szlovákia mellett 2007 óta Magyarországon is jelen van – legutóbb Tatabányán nyitottuk meg a 14. bankfiókunkat. A hazai piac stratégiai jelentőséggel bír, hiszen eredményeivel minden évben bizonyítja, hogy a magyar kkv-knak szüksége van egy olyan banki partnerre, mint amilyen az Oberbank. Képesek vagyunk másként közelíteni az ügyfelekhez: kisebbek és gyorsabbak vagyunk a nagy bankoknál.

Bankfióknyitás ebben az időszakban? Szokatlan vállalásnak tűnik.

-  A tatabányai terjeszkedésről szóló döntés régebbre nyúlik vissza, de mindenképp fontos adósságot törlesztettünk a létrejöttével. A nagyobb megyeszékhelyeken ugyanis már ott vagyunk, Komárom-Esztergom megye azonban eddig kimaradt. Az elmúlt évek jó eredményei arra ösztönözték a tulajdonosokat és a befektetőket, hogy tovább haladjanak a hálózatbővítés útján, mert adott az ügyfélkör, amit meg tudunk szólítani, és így hosszú távon együttműködést teremthetünk a kkv-szektorral. Az Oberbank pozitív értékelése a magyar piacról azért is fontos, mert alapvetően egy fokozottan óvatos pénzintézetről beszélünk, ami merőben más szervezeti felépítéssel működik, mint a 80-100 fiókot üzemeltető bankok.

Ennek fényében mi jellemzi az Oberbank portfólióját?

- A fókusz egyértelműen a kkv-kon van, ezen keresztül pedig a lakosságot is meg tudjuk szólítani, hiszen a cégvezetők, menedzserek, munkatársak egyben lakossági ügyfelek is. Olyan termékeket kínálunk a cégek számára, amelyek segítik a gazdálkodásukat. Ebben szervesen együttműködünk az Eximmel, minden vonatkozó konstrukciójukat kínáljuk mi is. A Széchenyi Kártya Program termékei is szerepelnek a palettánkon. Kifejezetten jó viszonyt ápolunk a KAVOSZ-szal, már csak azért is, mert Tatabányán közös épületben vagyunk. Nem utolsósorban a hitelgarancia-intézményeket – Garantiqa, AVHGA – is meg kell említenem, amelyekkel szintén erős az együttműködés.

Ezt miért tartják fontosnak?

- Mind az általános, mind pedig az agrár-hitelgarancia lényege az volt mostanáig, hogy ezeket alkalmazva olyan vállalkozások is hitelhez juthassanak, amelyek önállóan erre képtelenek voltak. A jelenlegi igen hektikus gazdasági környezetben viszont még inkább felértékelődött a hitelgarancia intézménye, hiszen már azokra a cégekre is kiterjeszthető, amelyek egyébként stabilan működnek, mivel így tovább csökken a hitelkihelyezés kockázata. De számos egyéb szempont is van, ami a hitelgarancia mellett szól.

Tudna példát mondani?

 - Az újonnan elindult tatabányai fiókban értelemszerűen a nulláról fejlesztettük az ügyfélhálót. Logikus, hogy minden cégnek, ami működik, van már valamilyen banki kapcsolata, így jó eséllyel a szóba jöhető fedezeti elemeit is figyelembe vették már a finanszírozási kérdéseknél. A hitelgaranciákkal viszont új fedezetet lehet prezentálni, amivel létrejöhet a kapcsolat köztünk és az adott vállalkozás között. Azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek körében ismert ez a megoldás, és zömében nyitottak is rá, hiszen a hitelgarancia bevonásával kölcsönelőny jön létre. Főleg, hogy a díjtételek megfizethetők. Mind a Garantiqáról, mind az AVHGA-ról elmondható, hogy szakmai támogatóként kísérik a folyamatokat, amivel lerövidül a szolgálati idő, és gyorsabban jutunk el a hitelkihelyezés döntéséig.

A támogatott termékeken túl milyen saját, egyedi konstrukciókat kínálnak?

- Egyet említenék, mert ez valóban egyedi. Kihasználva az anyavállalat linzi központjának adottságait, lehetőségünk van az Európai Beruházási Bank által refinanszírozott hitelterméket közvetlenül kiajánlani. Ez egy kifejezetten zöld beruházási hitel, ami a fejlesztéseket ösztönzi. Nyilván összevetjük, hogy melyik termék a kedvezőbb a portfóliónkból az adott elképzeléshez, és az ügyfél ez alapján hozhat majd döntést.

Mi az Oberbank előnye a versenytársakhoz képest?

- Az Oberbank kiszámítható, érthető, világos banki kapcsolatot jelent az ügyfeleknek. Nagy igény mutatkozik arra – főleg a jelenlegi kiszámíthatatlan környezetben –, hogy legyen egy szakmai kapcsolat, ami utat tud mutatni a banki konstrukciók és a különböző támogatási keretek tengerében. Arra egyszerűen nincs idő, hogy ezen egyedül rágja át magát egy adott cég. A vállalkozó igénnyel jelentkezik, megosztja velünk nehézségeit, például a likviditási problémáit, és jellemzően nem konkrét termékigényt fogalmaz meg. A mi feladatunk, hogy átvezessük a lehetőségek során, tisztán bemutatva a számára ideális termékek előnyeit és hátrányait, hogy az ügyfél felelősségteljesen dönthessen. Ebben nagyon fontos szerepe van a kollégáinknak, akik Tatabányán is sokéves tapasztalattal rendelkeznek. Ez a szakértői gárda megadja azt a figyelmet a cégeknek, amit más bankoknál – talán éppen a bankok kiterjedt méretéből fakadóan – nem kapnak meg. Nálunk mindenkire van idő, akár hosszú évtizedeken át is.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cegkassza.blog.hu/api/trackback/id/tr1718025340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása