Tíz év alatt megtízszereződött a kis- és közepes cégek által használt marketing eszközök száma. Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: csökken a hatékonysága, nem tartják hitelesnek és nem bíznak benne – ismertette a tíz éve folyó felmérés legfrissebb eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a napokban rendezett 10. Marketing Expon.
Az eseményről megjelent közlemény szerint 2009-ben még 11 marketingeszközből választhattak a cégek, ez a szám ma meghaladja a százat. A legnépszerűbb továbbra is a céges Facebook oldal, amit a megkérdezett vállalkozások majdnem kétharmada alkalmaz, a második helyen pedig az önálló honlap szerepel. Ezt követi a Facebook-hirdetés, majd az ajánlás. Egyre népszerűbb a blog is, mely négy helyet javítva az ötödik idén. A top10-be először került be az Instagram, melyet minden harmadik magyar cég használ, a keresőoptimalizálás viszont tovább csúszik lefelé, már csak a tizedik a népszerűségi rangsorban.
Érdekesség, hogy a Facebookot használják a legtöbben, ennek ellenére romlik a platform megítélése. Wolf Gábor szerint akár az is elképzelhető, hogy hamarosan elpártolnak a kisvállalati hirdetők a közösségi oldaltól, mivel a hatékonyság területén nem szerepel túl fényesen. A Facebbok-hirdetés ma az ötödik ebben a rangsorban, de egy éve még harmadik volt, a céges oldalt ma már csak a 16. helyre rangsorolják.
A válaszadók 59%-a bízik a Google-ben mint hirdetési eszközben, míg a Facebook-ban 48%. Még beszédesebb, hogy mint információforrást a Google-t a válaszadók 57%-a tartja hitelesnek, míg a Facebookot csak 19%.
Mindezek ellenére a Facebook népszerűsége az egyszerűségében rejlik, nem kell hozzá külön szakember, mint például a Google AdWords használatához, egy kkv-vezető is be tudja akár saját maga állítani.