A társaság által készített, tíz partnerbank 530 vezetőjét és kkv-hitelezésben aktív munkatársának véleményét összegző felmérésben a válaszadók 77 százaléka szerint a Garantiqa kiválóan vizsgázott a Krízis Garanciaprogram keretében a társaságra zúduló garanciakérelmek kezelésében. Dr. Nagy Róbert, a Garantiqa üzleti vezérigazgató-helyettese szerint teljesítményüket így nem csak a vállalkozások, de a partner pénzintézetek is magasra értékelték.
A válaszadók 15 százaléka minden általa bonyolított kkv-hitelügyletben igénybe vette a Krízis Garanciaprogram termékeit, 71 százalékuk a pedig a legtöbb kölcsön esetében segítségül hívta a Garantiqát. Ennek a teljesítménynek köszönhetően ma Magyarországon minden 3. kkv-hitel mögött a társaság garanciavállalása van –tette hozzá dr. Nagy Róbert.
A bankok közel 70 százaléka szerint az ügyfelek már maguk érdeklődtek a garanciával biztosított hiteltermékek után a program második szakaszában, amikorra híre ment a lehetőségnek: a Krízis Garanciaprogram ismertsége 90 százalékot meghaladó volt az ügyfelek körében – erre korábban egyetlen garanciatermék esetében sem volt példa.
A partnerek pozitív visszajelzést adtak a Garantiqa informatikai átállásáról is, a válaszadók 45 százaléka volt elégedett a Garantiqa digitalitzációs törekvéseivel, 18 százalékuk kiválónak tartja az elért és folyamatban lévő fejlesztéseket.
A jövőbeli fejlesztési elvárások ugyanakkor továbbra is a digitalizáció körül forognak. A megkérdezett felső- és középvezetők 27 százaléka itt várna el még erőteljesebb fejlesztéseket – ezek az ügyletek rögzítésére és a garanciadöntések gyorsaságára is kihathatnak.
Dr. Nagy Róbert szerint az elismerések ellenére a Garantiqa nem állhat meg, tovább kell növelni hatékonyságukat. Az üzleti partnerek a jövő fejlesztési irányait is kijelölték: a dokumentációs elvárások mérséklését, a termékek és szabályzatok további egyszerűsítését várnák el a garanciaintézménytől.