Leginkább ügyintézésre, saját honlapja azonban viszonylag kevés cégnek van.
Érdekes eredményre jutott a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) friss felmérése, amelyben a magyar vállalatok internetezési szokásait mérte fel. A GVI több mint 3 ezer magyarországi vállalatot vont be a felmérésbe, a megkérdezett cégek többsége - közel 70 százaléka - 10 fő alatti mikrovállalkozás volt. A kisvállalkozások aránya 18, a nagyvállalatoké 12 százalékos volt.
A felmérés legfontosabb eredményei pontokba szedve:
- a megkérdezett cégek közel 95 százaléka az internetet ügyintézésre használja;
- szintén magas, 91,5 százalékos volt azoknak az aránya, akik az ügyfelekkel való emailezésre használták az internetet;
- a piaci folyamatokról, és jogszabályokról való tájékozódáshoz pedig a vállalkozások 89 százaléka vette igénybe a netet;
- viszonylag alacsony (55,4 százalék) a saját honlapot működtető cégek aránya, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a felmérésben a mikrovállalkozások aránya 70 százalékos volt;
- a biztonság kiemelt figyelmet kap: a cég saját számítógépes rendszerének és az azon tárolt információk biztonságát a cégek nagy többsége közel 90 százaléka fontosnak illetve nagyon fontosnak tekinti.