Mindennapi vállalati pénzügyeink

Cégkassza

Kétszer annyi üzleti lehetőség áll a digitalizált kkv-k előtt

2020. október 09. - Cégkasszás

Hat hónappal a világjárvány első hullámát követően a Vodafone a Deloitte bevonásával tanulmányt készített arra vonatkozóan, hogy a Covid-19 válság milyen hatással volt a vállalkozásokra, és arra a kormányok hogyan reagáltak. A kutatás során megvizsgálták a kkv-k által tapasztalt legnagyobb kihívásokat, valamint felmérték, hogy a digitális megoldások miként erősítették meg ellenállóképességüket.

2001466.jpg

A kis- és középvállalkozások létfontosságúak a magyar gazdaság működőképességének fenntartásához. A kisvállalkozások a teljes hozzáadott érték 54,1 százalékát adják, valamint a munkavállalók 68,3 százalékát foglalkoztatják, ezáltal az innováció és a munkahelyteremtés szerves részét képezik. Épp ezért nagyon fontos téma, hogy miként tudják a kormányok a leghatékonyabban támogatni a kkv-kat a koronavírus okozta gazdasági kihívások legyőzésében, továbbá a digitális eszközök és megoldások milyen szerepet játszhatnak az üzleti stabilitás és ellenállóképesség fokozásában.

Az 1200 kis-és középvállalkozás bevonásával készült tanulmány rámutatott, hogy a digitalizált kkv-k nagyobb eséllyel találtak új üzleti lehetőségeket a pandémia idején. Sőt mi több, a leginkább digitalizált vállalkozások több mint kétszer annyi lehetőségek tudtak megragadni, mint azok, akik korábban kevesebb erőforrást szántak a technológiai fejlesztésekre.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a digitális szolgáltatások alkalmazásának terén sok kkv számolt be jelentős akadályokról. A nagyobb vállalkozásokkal összehasonlítva még mindig jóval kisebb valószínűséggel használják ki az új technológiák adta lehetőségeket, annak ellenére, hogy ugyanolyan arányban csatlakoznak az internethez.

Ahogy a tanulmányban is szerepel, számos oka van annak, hogy a kkv-k akadályokba ütköztek a digitalizáció során:

  • 73 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy gondjai voltak az új technológiák beállításával és bevezetésével, a meglévő technológiákkal és üzleti folyamatokkal történő integrációval, a korábbi rendszerekből való migrálással és a régi technológiák használatának kivezetésével;
  • 51 százalékuk azt mondta, hogy nehézségekbe ütközött a megfelelő technológia vagy a megfelelő szállító kiválasztásakor;
  • a kis-és középvállalkozások 38 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a képzés terén lenne szüksége segítségre.

A felmérés rámutatott, hogy a kkv-k digitalizálásának megkönnyítése érdekében arra kell törekedni, hogy mind a vidéki, mind pedig az általános hozzáférést megnöveljék, ezzel támogatva a nagysebességű hálózati kapcsolódás elterjedését és csökkentve a további digitalizáció előtt álló akadályokat.

A kutatásból látszik, hogy a digitális képességek fejlesztésének támogatása kiemelten fontos: ez a kulcsfontosságú ágazatokat megcélzó proaktívabb programok, valamint – egypontos kiszolgálási modellel – online forrásanyagok és a digitális készségek fejlesztésére irányuló oktatások biztosításával megvalósítható.

Ezek az intézkedések nemcsak abban segítenék az európai országokat, hogy a DESI összpontszámát tekintve javulást tudjanak elérni, hanem a teljeskörű digitalizáció lehetőségét is biztosítanák a kkv-k számára.

A bejegyzés trackback címe:

https://cegkassza.blog.hu/api/trackback/id/tr5716233094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása